A Plague Tale Innocence - Harikulade Bir Masal - Weblogum
weblog sitesi weblog sitesi weblog sitesi weblog sitesi weblog sitesi weblog sitesi weblog sitesi weblog sitesi weblog sitesi weblog sitesi weblog sitesi weblog sitesi weblog sitesi weblog sitesi weblog sitesi weblog sitesi weblog sitesi weblog sitesi weblog sitesi weblog sitesi weblog sitesi weblog sitesi weblog sitesi weblog sitesi weblog sitesi weblog sitesi weblog sitesi weblog sitesi weblog sitesi weblog sitesi weblog sitesi weblog sitesi weblog sitesi weblog sitesi weblog sitesi weblog sitesi weblog sitesi weblog sitesi weblog sitesi weblog sitesi weblog sitesi weblog sitesi weblog sitesi weblog sitesi weblog sitesi weblog sitesi weblog sitesi weblog sitesi weblog sitesi weblog sitesi weblog sitesi weblog sitesi weblog sitesi weblog sitesi weblog sitesi weblog sitesi

SON YAZILAR

A Plague Tale Innocence – Harikulade Bir Masal

 A Plague Tale Innocence – Harikulade Bir Masal
Okunuyor A Plague Tale Innocence – Harikulade Bir Masal

A Plague Tale Innocence, Asobo Studio tarafından yapıldı ve 2019 yılında Focus Home Interactive tarafından 2019 yılında piyasaya sürüldü. A plague tale hikaye odaklı bir aksiyon gizlilik oyunu ve ben hikaye odaklı oyunlara bayılırım kitap okuyormuşuz veya film izliyormuşuz havası verirler, bu oyunda o masalsı anlatımı çok iyi yapıyor müzikler, grafikler her şey şahane sizi oyunun içine sürükleyip duygusal bir deneyim yaşatıyor. Şimdi gelin bu mükemmel a plague tale oyununun incelemesine geçelim.

A Plague Tale Innocence İnceleme

A Plague Tale: Innocence, 14. yüzyıl yaşayan asil bir ailenin çocukları olan cesur genç bir kız Amicia ve gizemli bir hastalığa yakalanmış küçük kardeşi Hugo’nun veba ve Ortaçağ Fransa’sındaki Engizisyondan kaçmalarını anlatıyor. Oyun yaklaşık 15 saatlik bir deneyim sunuyor ve bu süre zarfında hiç sıkılmıyorsunuz, yani sizi bilemem ama ben oyunu ilk açışımda bitiş jeneriğini görmeden bırakamadım, bunun bir oyun olduğunu bile unuttum sanki uzun soluklu bir film izlemiş gibiydim.

Oyunda ilerlerken yanımıza farklı özelliklere sahip yeni karakterlerde katılıyor ve oyun bunlarla aramızdaki bağıda çok iyi sunuyor. Oyunun başından bitişine kadar birçok duygu karışımı hissetim ve acayip keyif aldım.

Oyunun grafikleri cidden harika bağımsız bir oyun yapımcısından beklediğimizden daha fazlasını sunmuşlar bizlere, Her bölüme özgü çevre animasyonları içeriyor. Örnek verecek olursak bir köyden geçerken bizlere normal bir hayat varmış havası sunuyor. 14. yüzyıl Fransa’sını bizlere yaşatıyor resmen, karakterlerden tutun gün batımına kadar her şeyin detaylıca yapıldığı çok belli.

Müziklere bakacak olursak, bildiğiniz gibi oyunlarda hikâye anlatımında müzik çok etkileyici bir rol oynar, A plague tale’de bunu çok iyi başarıyor. Karanlık arttığı zaman gergin anlarda müzik temposunu arttırırken bazı yerlerde de yumuşak sakin bir şekilde kullanılıyor. Doğanın sesinden, farelerin o tiksindirici kulaklarımızı rahatsız eden sesine kadar her şeyi düşünerek yapmışlar. Demeden edemeyeceğim oyunun seslendirmeleri de cidden harika şekilde yapılmış. A plague tale’de belki de en sevdiğim şey bizlere masumiyetin hissedilmesi. Kardeşimizin Hugo’nun seslendirmesi o kadar tatlı bir masumiyetle yapılmış ki bizi karakterle yakından bir bağ kurmamızı sağlıyor. Son yıllarda duyduğum en güzel seslendirme performanslarından biri olabilir. Amicia ve Hugo seslendirmeleri hikâyeyi çok daha etkileyici kılmış diyebilirim.                       

Oynanış

A Plague Tale: Innocence’de amicia karakterini kontrol ediyoruz ve Hugo’yu sadece bulmacalarda kullanabiliyoruz. Amicia bir sapan kullanıyor, oyunun başında bunu deneyimliyoruz zaten, ben kendiniz deneyimlemeniz için her detayı söylememeye çalışıyorum. Oyun, bulmacaları çözmemizi sağlayan araçlar ve düşmanlarla savaşmamızı sağlayan silahlarda barındırıyor, yeteneklerimizi düşmanların dikkatini çekmek için kullanabiliyoruz örnek verecek olursam fareler gardiyanın yanındayken sapanımızla elindeki meşaleyi söndürürsek farelere yem olur, bunu gibi şeyler. Tüm bunları yaparken yanımızda bize eşlik eden kardeşimiz hugoyu’da koruyoruz ama bize bir sorun teşkil etmiyor, Aksine amicia’nın giremeyeceği küçük yerlerden geçerek bize yardımcı olabiliyor.

Sonuç

Sonuç olarak A Plague Tale: Innocence bence çoğu filmden güzel, eğlenceli ve duygusal bir oyun. Oyunu sizlere kesinlikle tavsiye ediyorum. Hikâye bizlere çok iyi şekilde sunulmuş ve bunları destekler nitelikte müzikler, grafikler, karakterlerimiz var. Oyunun bence tek eksi yönü süresinin kısa olması, oyunu oynayan biri tekrar açıp bakar mı o kadarını bilmiyorum. Ama 15 saatlik deneyim için bile buna değer. A Plague Tale Innocence’i steam‘de bulabilirsiniz.

Bir başka hikayesine bayıldığım beni çok etkileyen oyun olan To the moon’u incelediğim yazıya da göz atabilirsiniz. Herkese sağlıklı günler dilerim. Görüşmek üzere.

Yapılan Yorumlar
Bir Yorum Yapın